فراخوان هم‌اندیشی «هنر و رسانه‌های ارتباطی در عصر کرونا»


در ابتدای قرن بیست و یکم، تصورات همه ما  قرنی پر از تازگی های تکنولوژیکی بود.گستردگی ارتباطات آنلاین قابل انتظار بود اما هیچکس تصور نمی کرد مهمان ناخوانده‌ای دم دمی مزاج،  سرعت تغییرات را تا این حد بالا ببرد.  انگار برای همین آمده بود که ما را با سر وارد عصر ارتباطات درو(Telecommunication) کند.


انگار بشر قرن بیست و یک قرار بود همه چیز را دور از هم تجربه کند آموزش از راه دور، ورزش از راه دور، درمان از راه دوره، دیدار از راه دور و ...
به جرأت می توان گفت تمام مناسبات زندگی بشر تحت تأثیر این ویروس دچار تغییرات زیادی شده است و بازتعریفی از تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری به وجود آمده است و ارتباطاتی از نوع جدید، تأثیرات عمیقی را در نگاه انسان به زندگی ایجاد کرده است. و به تبع هنر و آفرینش ها و بازتولید آثار هنری پس از ارتباطات پسا ویروس کووید 19 ویژگی‌‌های خاص خود را نمایان ساخته است.


فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد به‌منظور بررسی جایگاه رسانه‌های ارتباطی در اوضاع بحرانی همه‌گیری جهانی کرونا، با همکاری گروه تخصصي چندرسانه‌اي و پژوهشکده هنر اين فرهنگستان، هم‌انديشي «هنر و رسانه‌های ارتباطی در عصر کرونا» را برگزار کند. پژوهشگران می‌توانند چکیده مقالات خود را در محورهای پژوهشي زیر به رايانامة دبیرخانه این هم‌انديشي ارسال کنند.


محورهای پژوهشی


•    نقش رسانه‌های ارتباطی در مراقبت‌های اجتماعی

•    کارکرد شبکه‌های اجتماعی در آموزش‌های عمومی و عالی

•    کارکرد اجتماعی فناوری‌های جدید ارتباطی

•    همه‌گیری کرونا و ظهور انواع هنرهای جدید مبتنی بر فناوری‌های چندرسانه‌ای

•    بحران کرونا و بازتعریف روش‌های ارتباط و انتقال مفاهیم و احساسات در فضای مجازی

•    نقش رسانه‌های ارتباطی در مقایسه با ديگر دوره‌های گسترش بيماري‌هاي فراگير جهاني


مهلت ارسال چکیده‌ مقالات: 30 بهمن ۱۳۹۹


اعلام نتایج داوري چکیده مقالات: 5 اسفند 1399


مهلت ارسال اصل مقالات: 30 فروردين 1400


اعلام مقالات برگزیده: 20 اردیبهشت 1400


زمان هم اندیشی: 27 اردیبهشت 1400، مصادف با روز جهانی ارتباطات


تلفن: 5 ـ 66954200 داخلي: 1124
دورنگار: 66499769
رایانامه: multimedia@honar.ac.ir

کلیه حقوق متعلق به این پورتال برای فرهنگستان هنر محفوظ است.