در نمايشگاه هنري «حماسه فتح» که همزمان با سالروز اسطوره غرورآفرين فتح خرمشهر و بزرگداشت فصل درخشان پايداري ملي در موزه فلسطين برگزار ميشود. آثاري از هنرمندان برجسته و صاحبنام کشورمان در حوزههاي نقاشي، گرافيک، تايپوگرافي، عکس و آثار حجم با مضمون حماسه، ايثار و مقاومت مردم اين سرزمين عرضه ميشود.
در نمايشگاه هنري «حماسه فتح» که همزمان با سالروز اسطوره غرورآفرين فتح خرمشهر و بزرگداشت فصل درخشان پايداري ملي در موزه فلسطين برگزار ميشود. آثاري از هنرمندان برجسته و صاحبنام کشورمان در حوزههاي نقاشي، گرافيک، تايپوگرافي، عکس و آثار حجم با مضمون حماسه، ايثار و مقاومت مردم اين سرزمين عرضه ميشود.
به گزارش روابط عمومي موزه هنرهاي معاصر فلسطين، وابسته به مؤسسه فرهنگي-هنري صبا، اين موزه از روز يكشنبه 3 خردادماه، همزمان با بزرگداشت حماسه عظيم فتح خرمشهر، قهرمان اين ماندگارترين سرفصل غرور، افتخار و عظمت ملي و جلوه درخشان پايداري مردم ايران، ميزبان نمايشگاهي از آثار هنري با عنوان «حماسه فتح» شده است. اين نمايشگاه که در پنج شاخه نقاشي، پوستر، تايپوگرافي، عکس و حجم برگزار شده، آثاري از هنرمندان برجسته و صاحبنام ايراني را در گرايشهاي مختلف هنرهاي تجسمي معاصر ارائه ميکند. در بخش نقاشي آثاري از غلامعلي طاهري، حبيب الله صادقي، مرتضي گودرزي، کاظم چليپا، محمد ترقيجاه و ... در بخش پوستر آثاري از ساعد مشکي، کوروش پارسانژاد، فرزاد اديبي، بيژن صيفوري و ... در بخش تايپوگرافي آثاري از کوروش قاضينژاد، مريم عنايتي، اديبي و ... در بخش عکس محسن راستاني، كاظم اخوان، اميرعلي جواديان، رضا دقتي، سعيد صادقي، ناصر درخشان، مرحوم رسول ملا قلي پور و ... و در بخش آثار حجم آثاري از جعفر نجيبي، رضا قره باغي، محمدحسين عماد، فرزين هدايت زاده و ... که کليه اين آثار با محوريت دفاع، مقاومت و حماسه پايدار مردم ايران خلق و ارائه شدهاست به نمايش درآمده است. در نمايشگاه «حماسه فتح» تنوع جالب توجه و چشمگيري از انواع گرايشها و رويکردهاي هنرهاي تجسمي در شاخههاي مختلف به چشم ميخورد و سيري از تحول مفهوم و تجليات ابعاد دفاع و مقاومت ملي به بيان هنر تجسمي معاصر قابل مشاهده است.
نمايشگاه هنري «حماسه فتح» روز يكشنبه 3 خردادماه در موزه هنرهاي معاصر فلسطين با حضور مسئولان و چهرههاي فرهنگي، اهالي هنر و عموم علاقهمندان گشايش يافته و تا تاريخ 10 خرداد ماه پذيراي عموم بازديدکنندگان است.
|