حسین اجاقی هنرمند ایرانی مَسکات جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر را طراحی کرد.مَسکات (Mascot) در واقع یک شخصیت طراحی شده است که میتواند معرف یک برند یا یک رویداد باشد و در رویداد بزرگی مانند جام جهانی فوتبال هم در هر دورهای کشور میزبان سعی دارد با معرفی نمادی از کشور خود، شخصیت نوستالژیک برای جهانیان خلق کند.
حسین اجاقی هنرمند ایرانی مَسکات جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر را طراحی کرد.مَسکات (Mascot) در واقع یک شخصیت طراحی شده است که میتواند معرف یک برند یا یک رویداد باشد و در رویداد بزرگی مانند جام جهانی فوتبال هم در هر دورهای کشور میزبان سعی دارد با معرفی نمادی از کشور خود، شخصیت نوستالژیک برای جهانیان خلق کند.
خبرگزاری فارس ـ گروه هنر: همزمان با مراسم قرعهکشی تیمهای حاضر در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ که جمعه 12 فروردین ماه برگزار شد، از مَسکات این دوره از جام جهانی نیز رونمایی شد.
«سید حسین اجاقی» طراح شخصیت و تصویرساز جوان ایرانی طراحی مَسکات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را انجام داده است.
مَسکات (Mascot) در واقع یک شخصیت طراحی شده است که میتواند معرف یک برند یا یک رویداد باشد و در رویداد بزرگی مانند جام جهانی فوتبال هم در هر دورهای کشور میزبان سعی دارد با معرفی نمادی از کشور خود، شخصیت نوستالژیک برای جهانیان خلق کند. در واقع میتوان نوشت از یک هویت بصری برخوردار هستند. تفاوت لوگو و هویت بصری مانند تفاوت نیزه با سر نیزه است، از یک سو با هم تفاوت دارند و از سوی دیگر به یکدیگر وابسته اند.
در یک تعریف ساده هویت بصری یعنی عناصر قابل مشاهده یک برند مانند لوگو، رنگ، فرم، شکل و … که در تلفیق با هم معنای نمادین را منتقل میکنند، که نمیتوان تنها ازطریق کلمات بیان کرد.
در هر دوره از جامجهانی کشور یا کشورهای میزبان بسته به وضعیت فرهنگی اجتماعی خود هویت بصریای را انتخاب و نماد و شخصیت(مسکات) را طراحی میکنند. دورههای مختلف جامجهانی بین لوگو(نماد) و مسکات رابطه تنگاتنگی وجود داشته است و این به واسطه همان بحث هویت بصری است.