اخبار > نشست تخصصی «نگاهی مقایسه‌ای به جایگاه مخاطبان در رسانه‌های سنتی و جدید؛ رویکردی راهبردی» برگزار شد


نشست تخصصی «نگاهی مقایسه‌ای به جایگاه مخاطبان در رسانه‌های سنتی و جدید؛ رویکردی راهبردی» برگزار شد

 

هشتمین نشست تخصصی حقوق مخاطب، در فرهنگستان هنر، برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، هشتمین نشست راهبردی حقوق مخاطب، با موضوع «نگاهی مقایسه‌ای به جایگاه مخاطبان در رسانه‌های سنتی و جدید؛ رویکردی کاربردی»، و سخنرانی غلامرضا آذری، عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی، سه‌شنبه، 17 بهمن 1402، به‌صورت حضوری و برخط، در فرهنگستان هنر، برگزار شد.
آذری در این نشست، ضمن ارائه مقدمه‌ای مقایسه‌ای از رسانه‌ها، رسانه‌های سنتی و جدید را از نظر درگیرشدن و تعامل با مخاطبان در جایگاه متفاوتی دانست. او گفت: رسانه‌های سنتی، مانند تلویزیون، ارتباطاتی یک‌سویه و غیرشخصی دارند که در آن، مخاطب نمی‌تواند با فرستنده تعامل کند. در مقابل، رسانه‌های جدید، مانند شبکه‌های اجتماعی، ارتباطات تعاملی و مشارکتی بیشتری را ممکن می‌سازند.
او در ادامه، به طبقه‌بندی رسانه‌های سنتی جمعی و جایگاه مخاطب در آن‌ها و همچنین خصوصیات اصلی رسانه‌های سنتی و جدید و سی ویژگی کاربردی شناختِ عمیق مخاطبان رسانه‌های سنتی و جدید پرداخت.

نشست مذکور با پرسش و پاسخ مخاطبان و سخنران به پایان رسید.
نسخه شنیداری این نشست اینجـا در دسترس است.

 

 
 
 

زمان انتشار: شنبه ٢١ بهمن ١٤٠٢ - ١١:١١ | نسخه چاپي

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج